streda 21. apríla 2010

Harry Potter a znamenie fenixa - kapitola 3

Harry sa objavil na krásnej lúke v pozadí zahliadol malý domček a na okolo bolo strašne veľa zaujímavých zvierat. Videl Fénixov, Gryfov, nejakých bielych levov. Obzeral sa okolo a každý s týchto trovou sa mu poklonil. Harry videl ako sa k nemu približuje postava muža no nedokázal rozpoznať o koho môže isť.
Napadlo ho že to bude ďalšia Voldemortova pasca ale rýchlo to zamietol pretože Voldemort by určite do sna neprivolal Fénixov a jemu podobné zvierat zo strany dobra.
"Vitaj Harry Potter pozdravil ho neznámi. Moje meno je Richard Chrabromil to že si tu znamená že ochrana tvojej matky už skončila a máš pred sebou ťažkú úlohu. Tak ako ja kedysi som bojoval za stranu dobra ty môj potomok musíš bojovať tiež. Si tu aby som na teba preniesol schopnosti nášho rodu.
Harry ostal stáť v nemom úžase a uvedomovať si skutočnosti ktoré sa dozvedel.
Ale to znamená že Dumbledore bol jeho dedo a nepovedal mu o tom.
"Áno Harry viem na čo myslíš no Albus môj potomok ti nemohol to povedať pre tvoju vlastnú bezpečnosť" povedal Richard.
"Harry si tu aby som ťa učil ja a moja žena všetkému čo vieme a aby som na teba preniesol schopnosti."
 Vedľa Harryho sa zniesol Fénix no bol iný ako ostatný mal uplne biele perie.
Zdravím ta Harry Potter moje meno je NeAtTe som kráľ svojho druhu a dlhoročný priateľ tu Richarda. Prišiel som ti tak isto ako Richard dať ponuku aby si ako prvý človek niesol znamenie Fénixa.
"Veľmi ma teši" odpovedal Harry
"A ako ma môžete učiť keď som pred chvíľou bol ešte vo Vašom dome ?" Položil otázku Richadrodovi
"Vieš Harry zatiaľ čo v normálnom svete spíš tu u nás plynie čas úplne inak zatiaľ čo vo vašom svete uplynie 24 hodín tu u nás 5 rokov.
Tak isto tu platia iné zákony ako vo svete živých. No aby sme nestrácali zbytočný čas pustime sa do toho čo ty na to ? Ukážem ti ako to bude prebiehať a čo všetko sa naučíš." Povedal Richard
No ako prvé by som chcel aby si mi tykal predsa len sa nechcem cítiť nejako staro keď ma budeš oslovovať pane. Harry nesmelo súhlasil
Prvé čo urobíme vykonáme rituál prenesenia schopnosti myslím že do toho sa zapojí aj NeAtTe.
Povedal Harrymu aby sa postavil do kruhu ktorý bol ohraničený pre Harryho úplne neznámymi znakmi kde v znakoch spoznal tvorov ktorý boli s nimi na lúke tiež.
Začal si popod nos hovoriť nejaký Harrmu neznámi text ktorý učite neboj ani jedným jazykom ktorý harry poznal. Nepochybne to bolo niečo staroveké a dávno ľuďmi zabudnuté. Do toho začal spievať Fénix pieseň ktorá sa nepodobala žiadnej z tých čo počul spievať Dumbledorovho félixa. NeAtTe a Richard zrazu začali naraz žiariť uplne bielim svetlom ktore sa nieslo lúkou a sustreďovalo do jediného bodu.
Harry pocítil že celím telom mu prechádza podivné teplo a pociťoval ako jeho moc vzrastá celé to trvalo sotva 5 minút keď Harry upadol do bezvedomia. Keď sa Harry prebral ocitol sa v rovnakej posteli ako keď zaspával. Zamyslel sa aký divní sen sa mu zdal. Keď sa rozhliadol zistil že  na bydielku ktoré keď zaspával bolo prázdne teraz sedí NeAtTe a podriemkava.
"Takže to nebol sen." Pomyslel si.
Fénix sa prebral a všimol si že Harry už tiež nespí.
Dobre ráne NeAtTe pozdravil Harry.
Aj tebe dobre odpovedal Fénix. Harry len zamrkal očami.
"Ako je možné že ti rozumiem?"
No tým že nesieš ako jediný človek znamenie Fénixa možes sa dorozumievať s ktorým koľvek z nášho druhu. Richard mi povedal aby som ta poučil v čom všetkom spočívajú tvoje schopnosti a tak isto si musíš uvedomiť aké ťažké povinnosti ťa čakajú. Ako jeho potomok máš nárok na riaditeľské kreslo v Rokforte a tak isto aj možnosť dosadzovať ministra kúzel. Z politických veci by to bolo asi všetko no a teraz k schopnostiam ako si si všimol máš dar hovoriť z fénixmi tak isto Richard keď na teba preniesol schopnosti obdaril ta schopnosťou sa premiestniť kamkoľvek v tomto svete. Ako dedič Chrabromila máš obrovské nadanie na bielu mágiu a s nou spojené aj ďalšie veci ktoré ti budem odkrývať postupne inak by tvoje telo nezvládlo nápor toľkej mágie.
Ale teraz už bež na raňajky lebo ako viem tvoj profesor elixírov nemá rad meškanie.
Keď sa Harry obliekal všimol si že na ramene ma vytetovaného slabo žiariaceho bieleho fénixa. Nechal to tak ved keď už nesie jeho znamenie muselo sa to niekde preukázať, a inak to stále vyzerá lepšie ako lebku s hadom ktorú majú vytetovanú Smrtijedi.
Len čo zišiel do kuchyne pri stole už sedel Snape. Harry zdvorilo pozdravil no snape to nijak nekomentoval ani nezdvihol hlavu od denného proroka ktorého čítal.
Na titulnej stránke harry prečítal titulok "Chlapec ktorý prežil zmizol.
Pan profesor ako je možné že sa dozvedeli o tom že som preč ?
Viete Potter Pán zla ma ľudí všade tak isto aj v novinách pre neho je to takticky dobrý ťah zasiať do ľudí nedôveru že ich hrdina zmizol a šance sa strácajú.
Teraz keby sa naša celebrita ráčila naraňajkovať a potom by sme sa pustili do výučby pretože som dal sľub Profesorovi Dumbledorovi že Vás pripravím na súboj s Pánom zla aj keď ja osobne si myslím že je to úplná strata času a vy ste iba obyčajne drevo ktoré sa bezhlavo púšťa do každej situácie.
Začneme znova s hodinami mysloobrany a neskor keď možno raz pochopíte jej podstatu aj tak prejdeme aj k pokročilejším veciam. Po raňajkách harry strávil v miestnosti na precvičovanie cele doobedu so Snapeom ktorý sa pokúšal dostať do jeho hlavy a nútil ho brániť sa proti tomu.
"Potter to ste taký neschopný alebo to len hráte?"
Celi deň sa tiahol rovnako až večer Harry upadol do vytúženého spánku do svojej postele.
Znova sa ocitol na jemu známej lúke a čakala ho postava v červeno zlatom hábite.
"Zdravim ťa opäť Harry" Povedal Richard.
Teraz keď som na teba preniesol svoje schopnosti a ty si ich prijal tak isto ako aj urobil NeAtTe ti ich vysvetlím a naučím ťa ich využívať.
Ako prvú vec ktorú ťa chcem naučiť je mysloobrana a jej pokročilú formu myslozpyt.
Teraz sa sústreď na jeden živel pre mňa bol najvhodnejší oheň, no tebe môže tak isto vyhovovať voda, zem alebo vzduch na formu mysloobrany si môžeš vybrať aj čokoľvek iné ale živly sú asi najlepšia voľba pretože živel ktorý použivať pri mysloobrane dokážeš ľahšie ovládnuť neskor pri kúzelní. 
Predstav si vo svojej mysli oheň no musiš ho ovládať musiš vediet kadial bude horieť predstav si plameň ktorý dokážes ovplivniť.
Dokážeš zmeniť jeho smer veľkosť a skús postaviť z neho stenu okolo svojich myšlienok a spomienok.
Harrymu sa najprv nedarilo ovládnuť oheň vo svojej mysli no neskor prišiel na to že pokiaľ mu poručil odkiaľ kam ma horieť darilo sa mu.
Takto išli dni v jeho sne kde ho Richard učil základom obrany, útoku ako ma správne pochopiť bielu mágiu.
Zapasil s nim a tak Harry získal potrebne znalosti.
Bolo to už niečo cez 3 roky čo bol pri Richardovi keď mu oznámil že jeho výcvik a predávanie schopnosti končí a že sa musí postaviť svojmu osudu. 
Harry bol smutný že musí opustiť jedinú rodinu s ktorou mohol tráviť čas, no Richard mu povedal že tu nebol naposledy a že sa ešte stretnú.

16 komentárov:

  1. Přijmi moje uznání - délkou to už skutečně je kapitola ;)
    A teď už se těším, jak se bude Snape divit co Harry všechno umí :D Jen to nepřeskoč moc rychle, líbí se mi, jak se vždycky vzteká ;) :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Super kapitolka, těším se na další.
    Co se týče děje, možná jsou některé věci trochu uspěchané, ale každý to má rád jinak. Jen někdy zaostávám v překladu do češtiny, neboť to máte z angličtiny trochu jinak, zachovali jste si jisté názvy, ale ti naši to přeložili a vymysleli si nové jména pro všechno xD

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak tento diel sa ti už vydaril :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak asi takhle...podle mě je to dost tuctové. Nemohu se vyjadřovat ke gramatice, bohužel slovensky sice rozumím, ale neumím. Jenže příběh sám o sobě mě prostě ničím nenadchl. Dávám si tě do oblíbených, snad si vzpomenu a přečtu si nějaké kapitoly dál a budu příjemně překvapen. Zatím to není špatné, ale prostě nic nového...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. podla mna to bolo az moc.. ked uz ja bolo by fajn vytvorit novy svet ff s podobnostou od rovlingovej ale tu je prilisny skok s vyvojom schopnosti a tak.. ja som asi prilis ligicky zalozeny.. a tak si davam pozor na logicke suvislosti v deji a tak.. nech ta to neodradi pis po svojom ale aj vo fantazy svete musi byt logika

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Musím říct, že se mi ta povídka líbí. Je to sice rychlé, ale jsme ve světě magie a Harryho tréning s Godrikem určitě lehký nebyl, takže k novým schopnostem nepřišel snadno. Těším se na pokračování.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Nade: Docela mě zajímá, jak se to vyvine, tak se na to nevykašli. Předpovídám, že budeš pořád lepší a lepší. Proto ti do budoucna přeju, aby ti nedošla inspirace.
    Pozn.: chybí konce řádků.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Jsem tu každý den a také čekám na novou kapitolu. Bylo by škoda kdyby jsi to vzdal.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Zdravim kapitola je uz dopisana na 80% budem ju uz tu postovat len som mal viacej prace a nemohol som pokracovat v pisani.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Krásna poviedka. Zaujímavý nápad... teším sa na pokračovanie

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Super !! Len je pre mňa nezvyk čítať po slovensky lebo skoro všeci píšu po česky, ale mne to takto vyhovuje :) konečne dáky Slovák ;)
    kapitolka uplne super a teším sa na ďalšiu, len dúfam že bude !! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Takze novy rok, a pokracujeme rozhodol som sa dokoncit vsetky kapitoly a celu poviedku ... preto sa mate na co tesit ;) najblizsia kapitola bude 7.1.2012 enjoy

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Dalsie kapitoly sa zacianju uverejnovat aj na stranke sanguis.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Ano, fénix nemůže mít lepší jméno než po autorovi! Dobrý nápad.
    Jinak kapitola je totálně boží!!! Najdeš ty taky kouzelník? ;)

    OdpovedaťOdstrániť