pondelok 19. apríla 2010

Harry Potter a znamenie fenixa - kapitola 1

Práve svitalo. V Surrey kde zil jeden neobyčajný chlapec, ktorý sa zmietal vo svojej posteli.
 Áno bol to on "Harry Potter". Chlapec ktorý prežil alebo ako ho nazval denny prorok "Vyvoleny". Zase a dookola sa mu v hlave premietala ta istá nočná mora. Stal na astronomickej veži s profesorom Dumbledorom a videl ako ho zasiahla kliatba smrti. "Avada Kedavra" toto slovne spojenie ukončilo život jedného z največšich kúzelníkov tejto doby. Sen sa po chvíli náhle zmenil a Harry sa ocitol na ministerstve kde videl ako jeho krstný otec prepadol cez oblúk smrti. Náhle sen skončil a Harry sa prebudil celi upoteny vo svojej izbe do ktorej ho premiestnili Durslyovi po tom čo nastúpil na Rokfort.
Chvilu sa ešte obzeral, spamätal sa zbadal Hedvigu z listom priviazaním ku nohe ako čaká na svojho majiteľa aby si ho vyzdvihol. Vstal a opatrne dopis odviazal. Hedviga vďačne zahúkala a odletela k miske z vodou.
Harry poznal písmo takmer okamžite. No človek ktorý mu písal už s ním nebol.
"
Mily Harry!
Keď toto čítaš znamená to ze ja som zlyhal no ty musíš pokračovať. V blízkej dobe ta kontaktuje osoba ktorá na teba dohliadala počas celého tvojho studia na Rokforte a bude ti pomáhať z úlohami ktorými sa musíš v blízkej dobe vysporiadať. To že už nie som s Vami ma na svedomí iba jediný človek a to Tom Riddle preto si nedávaj za vinu že si nemohol nič urobiť pre to aby si ma zachránil. Moja smrť bola neodkladná a profesor Snape mi len pomohol ju aspoň chvíľu oddialiť.
S profesorom sme pre teba pripravili bezpečne miesto kam sa budeš musieť presunúť pokiaľ skonči ochrana tvojej matky. Preto neváhaj zbaľ si veci a počkaj na jeho príchod. Pokial chceš zanechaj svojim priateľom odkaz aby sa o teba nebáli no ja verím že budeš v dobrých rukách.

S pozdravom A. Dumbledore.

PS: V dome kam ideš bude môj obraz bol namaľovaný v dobe keď som už umieral čiže pred nájdením ďalšieho Horcruxu. Ďalši sa nachádza v riaditeľni Rokfortu preto aby si mal neustále spojenie so školou."

Harry neváhal ani chvílu prebehol izbou a začal baliť. Keď mal všetko hotové ešte pozrel pre istotu pod uvolnenú dosku v podlahe kde bola jeho skrýša aby Durslyovi nevedeli že si tam odkladal svoje najcennejšie veci, ako fotoalbum po rodičoch.
Narýchlo naškrabal na kus pergamenu.
"Nebojte sa som v poriadku, nehľadajte ma a venujte sa radšej užitocnejsim veciam.
Váš Harry!"

Z ničoho nič vzduch na jednom mieste zhustol objavil sa malý plamienok ktorý sa postupne zväčšoval keď zmizol na mieste stal Fénix Felix a Obávany profesor elixírov Snape.

"Potter ste pripravený ?"
Pri prvom pohľade na Snapea Harry zistil že zostarol aspoň o 5 rokov. Radšej mlčal a prikývol.
"Vezmite svoje veci pristúpte ku mne a chyťte sa ma."
V izbe kde žil chlapec sa zableslo a zmizli neznámo kam.

3 komentáre: